سئو برای Local Business Review Optimization

آشنایی با سئو محلی Local Seo + 10 روش بالا آمدن در نتایج

شما می‌توانید به‌منظور دریافت اعتبار بیشتر از سایر وب‌سایت‌های واقع شده در شهر خودتان یا وب‌سایت‌هایی که در درباره شهر شما می‌نویسند، درخواست کنید تا به وب‌سایت شما نیز لینک (Backlink) بدهند. سئو محلی یا Local SEO را می‌توان زیرشاخه‌ای از سئو در نظر گرفت که تمرکز خود را برای گرفتن رتبه و بازدید و کلیک از یک لوکیشن و محدوده خاص گذاشته است. به همین منظور برای خدمات سئو محلی می‌بایست ابتدا فرایندهای سئو روی سایت شما انجام شود. این اطلاعات می‌توانند در صفحه تماس با ما، فوتر سایت یا بیانیه‌های خبری درج شوند. از ابزارهایی مانند Google Analytics و ابزارهای مدیریت سئو برای بهینه‌سازی بیشتر استراتژی خود استفاده کنید.

به علاوه، برخی عبارت‌های جستجو شده در گوگل، باید به ازای هر منطقه جغرافیایی، متفاوت باشد. اسکیمای سئوی محلی یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو محلی است که با افزودن داده‌های ساختاریافته به وب‌سایت، اطلاعات مرتبط با کسب‌وکار شما (مانند آدرس، شماره تماس و نظرات) را به موتورهای جستجو ارائه می‌دهد. این کار باعث بهبود نمایش اطلاعات در نتایج جستجوی محلی و افزایش شانس جذب مشتریان محلی می‌شود. لوکال سئو (Local SEO) بهینه‌سازی یک کسب‌وکار برای دیده شدن بهتر در نتایج جستجوی محلی و مکان‌محور است. در صورتی که کلمه کلیدی شما کلمات کلیدی مانند "پیتزا فروشی در تهران" یا "قالیشویی" و... که نتایج آن کاملا محلی هستند نیست، با استفاده از تولید محتوا، بهبود لینکهای خارجی و نکاتی که در این مقاله مطرح شده می توانید مشکل را حل کنید.

چندین ابزار و معیار وجود دارد که می توانید از آنها برای نظارت بر پیشرفت خود استفاده کنید. پزشکان، دندان‌پزشکان، روانشناسان و سایر خدمات پزشکی معمولاً از مشتریان محلی بهره‌مند می‌شوند. بیماران معمولاً عبارت‌هایی مانند دندان‌پزشک در محدوده سعادت‌آباد را جستجو می‌کنند. توضیحی مختصر، جذاب و حاوی کلمات کلیدی برای هر صفحه بنویسید تا نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهید. همیشه سعی کنید در جملاتی که در توضیحات متا استفاده میکنید از کلماتی استفاده کنید که کاربر را ترغیب کند به سایت شما سر بزند. البته این مورد را بگویم که این تاکتیک ها هیچکدام جای NAP یا بهینه سازی GMB را نمیگیرند.

تکمیل اطلاعات دقیق و به‌روزرسانی پروفایل باعث بهبود رتبه در جستجوهای محلی می‌شود. هنگامی که شخصی جست‌وجویی انجام می‌دهد، گوگل فهرست خود را اسکن می‌کند تا بهترین نتایج را برای درخواست آن شخص ارائه دهد. درواقع، بهینه‌سازی محلی سیگنال‌های رتبه‌بندی خاص خودش را دارد است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. وبسایت یک کسب و کار محلی برای داشتن وجه‌ای بهتر باید از دیگر وبسایت‌های محلی لینک داشته باشد. کسب و کارهای مختلف آن شهر یا محل می‌توانند به شناخته شدن بیشتر یکدیگر در فضای آنلاین کمک کنند. تحقیق کلمات کلیدی یکی از بنیادی‌ترین کارهایی است که باید برای سئو محلی انجام دهید و قبل از هرگونه بهینه‌سازی یا به کارگیری استراتژی‌های سئو، کلمات و عباراتی را که در آن‌ها باید رتبه بگیرید بشناسید.

چه کلماتی که صاحبان کسب و کارها به کار برده‌اند و چه کلماتی که مشتریان آن‌ها در قسمت نظرات و نقدها استفاده کرده‌اند. چنین جستجوهایی کمک می‌کند درک بهتری از عباراتی که رقبایتان برای جذب مشتری به کار می‌برند کسب کنید. می‌توان گفت امروزه بیشتر کسب و کارها دو مغازه برای مدیریت‌کردن در اختیار دارند. یکی مغازه فیزیکی و حقیقی که مشتریانشان به صورت حضوری به آن مراجعه می‌کنند و دیگری مغازه مجازی یا وبسایت آن‌ها. سئوی محلی ابزار قدرتمندی است که باعث می‌شود وبسایت شما بیشتر به چشم بیاید و در نتیجه مشتریان بیشتری به سمت شما هدایت شوند. در سال 2024، اجرای استراتژی سئو محلی برای کسب‌وکارهای کوچک امری ضروری است.

همچنین، در نظر بگیرید که در رسانه‌های خبری محلی، وب‌سایت‌های کامیونیتی مرتبط و سایر پلتفرم‌های آنلاین مرتبط، عضو شوید. اندازه گیری موفقیت در سئوی محلی شما فقط در مورد بهبود رتبه وب سایت شما نیست، بلکه در مورد بهبود حضور و شهرت آنلاین شما نیز هست. با نظارت بر معیارهای مناسب و استفاده از ابزارهای مناسب، می توانید عملکرد سئو لوکال خود را بهبود بخشید و مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. نه، حتی کسب‌وکارهایی که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند می‌توانند از سئو محلی بهره‌مند شوند. این استراتژی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در جستجوهای محلی بیشتر دیده شوند و مخاطبان منطقه‌ای بیشتری جذب کنند. بیش‌تر جستجوهای گوگل که توسط افراد انجام می‌شود، به دنبال خدمات و محصولات موردنیازشان هستند.

ابزار سئو محلی شما باید قادر به نظارت بر رتبه‌بندی محلی کلمات کلیدی خاص در طول زمان باشد. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا عملکرد استراتژی‌های سئوی خود را ارزیابی کرده و رتبه‌بندی خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود دهید. اولین و مهم ترین کار در سئو محلی ساخت بیزینس پروفایل است، می‌توان گفت انجام این کار از تمام مراحل دیگر مهم تر است. مهم است که حتی ایام کاری و تعطیلی خود را نیز به دقت مشخص نمایید. این کار به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوهای محلی به صورت بسته نقشه ظاهر شوید. پیشنهاد می‌شود که کد ایمبد (embed) گوگل مپ را در قسمت درباره ما وبسایت خود قرار دهید، با اینکار به گوگل می‌فهمانید آدرس وب‌سایت شما چقدر برای کاربران اهمیت دارد.

حتماً اصطلاحات محلی مانند نام شهر، محله یا سایر مناطق جغرافیایی که در آن خدمت می کنید را درج کنید. پلتفرمی جامع برای نظارت و بهبود رتبه‌بندی جستجوهای محلی، ایده‌آل برای کسب‌وکارهای کوچک و آژانس‌های بازاریابی. اطلاعات کسب‌وکارتان را در دایرکتوری‌های معتبر محلی ثبت کنید و از یکسان بودن نام، آدرس و شماره تلفن در همه پلتفرم‌ها اطمینان حاصل کنید. این بخش به فاصله فیزیکی بین کسب‌وکار شما و موقعیت کاربر توجه دارد. اگرچه مکان کسب‌وکار شما چیزی نیست که به‌راحتی تغییر کند، اما می‌توانید صفحات محلی اختصاصی برای مناطق مختلف طراحی کنید و از کلمات کلیدی مکان‌محور استفاده کنید تا شانس دیده شدن را افزایش دهید.

هنگامی که یک کاربر عبارتی را تایپ می کند که حاوی یک مکان است، موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو نتایج جستجوی محلی را ارائه می دهند که به پرس و جو و مکان جستجوی کاربر مرتبط است. از مشتریان خود بخواهید که نظرات مثبت خود را در گوگل ثبت کنند و به نظرات، چه مثبت و چه منفی، پاسخ دهید. این کار نشان می‌دهد که شما به بازخوردها اهمیت می‌دهید و باعث اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود. بیایید از ابتدا شروع کنیم؛ سئو محلی چیست و چرا اهمیت دارد؟ برای کمک به شما در بهینه‌سازی کسب‌وکارتان برای سئوی محلی راهنمای جامعی نوشته‌ایم که نکات مهم و ابزارهای سئوی محلی را پوشش می‌دهد. در این راهنما می‌آموزید که چگونه کسب‌وکار خود را در لوکال سئو رتبه‌بندی کنید تا مشتریان بیشتری داشته باشید. جست‌وجوهای محلی بخش جدایی‌ناپذیری از هر استراتژی SEO هستند و مشتریان را در یک منطقه، شهر یا محله خاص هدف قرار می‌دهند.

سئو محلی در واقع پل ارتباطی بین مشتریان و کسب‌وکارهایی است که در نزدیکی آن‌ها فعالیت می‌کنند. لوکال سئو یا سئو محلی به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌ها گفته می‌شود که با هدف بهینه‌سازی کسب‌وکارهای محلی برای نمایش در نتایج جستجوی محلی صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر، لوکال سئو به شما کمک می‌کند زمانی که کاربران به دنبال خدمات یا محصولات شما در نزدیکی محل زندگی یا کار خود هستند، در صدر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار بگیرید. از کلمات کلیدی محلی مرتبطی که مردم در منطقه شما جستجو می‌کنند، استفاده کنید، مانند «کافی‌شاپ‌های نزدیک من» یا «پیتزافروشی‌ها در [نام شهر]». این کلمات کلیدی را در محتوای وب‌سایت خود، توضیحات متا و سایر عناصر مهم روی صفحه قرار دهید تا به گوگل کمک کنید که بفهمد کسب‌وکار شما چیست و رتبه شما را در نتایج جستجوی محلی بهبود ببخشد. همانطور که می‌دانید سئو یک قسمت مهمی از کسب و کارهای آنلاین است.

در واقع به این شکل فرض کنید که یک موتور جستجو برای کسب‌ و کارهای محلی هستند و آن‌ها را معرفی می‌کنند. سئوی سایت فقط به یک بخش خاص مختص نمی‌شود و نمی‌توان گفت که اگر می‌خواهیم سئوی محلی سایت خود را بهینه کنیم، فقط باید روی این بخش تمرکز کنیم. در واقع سئو مجموعه‌ای از کارهاست در پایه‌ای ترین بخش آن سئوی تکنیکال قرار دارد. سئوی تکنیکال مجموعه‌ای از اقدامات است که در آن ما سعی می‌کنیم سایت خود از نظر سرعت و کدنویسی به بهینه‌ترین حالت ممکن در بیاوریم و تک تک ایرادات آن را شناسایی کنیم. همانطور که مشاهده می‌فرمایید، گوگل با استفاده از IP کاربر توانسته است که موقعیت فعلی وی را تشخیص دهد و در نتایج خود فقط رستوران‌هایی را نشان می‌دهد که در محدوده زندگی کاربر است.

با کلیک کردن روی هرکدام از آن‌ها هم می‌توان اطلاعات و موارد بیشتری مانند تصاویر و نوشته‌های آن مکان مشاهده کرد. با بهره‌گیری از سرورهای VPS فوق‌العاده سریع و تنظیمات از پیش پیکربندی شده، بهترین تجربه سئو را برای وب‌سایت خود رقم بزنید. وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های وب خود را بر روی سرورهای سطح سازمانی ما میزبانی کنید. شما می‌توانید با شیوه‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات، مثل ارائه کد تخفیف یا ارسال رایگان، کاربرانتان را ترغیب به نظردهی کنید. برخی از سایت‌های دایرکتوری مثل دایرکتوری گوگل رایگان هستند و برخی دیگر از سایت‌های دایرکتوری در ازای دریافت هزینه‌ای جزئی، تبلیغ کسب‌وکار شما را انجام می‌دهند. برای مثال ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ اینو وی آس، برای هر یک از خدمات خود صفحات جداگانه‌ای طراحی کردیم تا کاربران راحت‌تر بتوانند به خدمات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند.

نقشه گوگل، بررسی‌ها و نظرات مشتریان و رتبه‌بندی محلی همگی از مهم‌ترین فاکتورهای تصمیم‌گیری کاربران هستند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و راهکارهای بهبود نتایج جستجوی محلی خواهیم پرداخت. سئوی محلی به تمرین بهینه سازی حضور آنلاین یک وب سایت برای جذب مشتریان بیشتر از جستجوهای محلی مرتبط اشاره دارد. به عبارت دیگر، این فرآیند بهبود دید یک کسب و کار در نتایج جستجوی محلی، مانند گوگل مپ (Google Maps) و سایر خدمات مبتنی بر مکان است. Google My Business (GMB) یک ابزار رایگان است و به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات کسب‌وکار خود را مدیریت کنید و در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوید. اطمینان حاصل کنید که نام کسب‌وکار، آدرس، شماره تلفن، وب‌سایت، ساعت کاری و سایر جزئیات مهم، دقیق و به‌روز باشد.

بهینه‌سازی سایت با کلمات کلیدی مانند رستوران سنتی نزدیک من یا کافه در تهرانپارس می‌تواند به افزایش ترافیک حضوری کمک کند. امروزه بیشتر جست‌وجوهای افراد در گوگل با تلفن همراه و به صورت محلی سرچ می‌شود. کاربران با استفاده از تلفن همراه نظرات مختلف دربارۀ کسب‌وکار شما را می‌خوانند و مسیرهای مکانی منتهی به شرکت شما و اطلاعات تماس را بررسی می‌کنند. با موبایل فرندلی کردن سایت و رابط کاربری مناسب، مشتریان احتمالی را جذب و مشتریان اصلی خود را حفظ کنید. بسته نقشه Map Pack یا بسته محلی مجموعه‌ای از 3 نتیجه کسب‌وکار محلی است که گوگل در قسمت بالای نتایج جست‌وجو و در کنار نقشه (یا پایین نقشه) آن را نشان می‌دهد.

هدف اصلی ما گرفتن استناد های NAP است حتی یک نام خانوادگی که یک امتیاز است. سپس مطمئن شوید که تعداد کارکتر ها بیش از حد مجاز گوگل است ( در حال حاضر هر عنوان تا 600 پیکسل و 50 کاراکتر استفاده میشود ). خب حالا اگر بخواهیم همان را با جستجوی صوتی را انجام دهیم ممکن است که پیتزا رایگان بدون گلوتن در بروکلین که اکنون باز است شناسایی شود. به عنوان مثال اگر ژاپنی را جستجو کنید این ابزار کلمه غذای فیوژن آسیایی را هم نشان میدهد. توضیح ساده ای که باید بگم این است که در حقیقت بخاطر اینکه نزدیکتر به مخاطب است گوگل آن را نتیجه برتر نشان میدهد.

از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و برای آن‌ها توضیحات جایگزین (ALT Text) بنویسید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد. این کار محتوا را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابل‌فهم‌تر می‌کند. شرکت در رویدادهای محلی یا حمایت از آن‌ها می‌تواند فرصت‌های خوبی برای لینک‌سازی باشد. من فکر نمیکنم گوگل از اسکیما برای رتبه بندی Map Pack استفاده کند ( چون گوگل همه این داده ها را از GMB شما فراخوان میکند ). اما اگر اطمینان خاطر دارید که میتوانید به خوبی از آن استفاده کنید، هیچ مشکلی در پیاده سازی LocalBusiness ( یکی از انواع اسکیما است که برای نشانه گذاری ها به شما کمک میکند ) در سایتتان ندارد.

ابزار های دیگری نیز وجود دارند مثل Local Viking، که همین کار را میکنند. مثلا اشخاصی در خیابان شمس آبادی و خیابان جی در اصفهان به دنبال کافی شاپ هستند. در ضمن مثل همیشه در بخش دیدگاه ها در زیر این مطلب منتظر نظرات، سوالات و تجربیات شما هستیم. اگر می‌خواهید ساختار پیوند داخلی خود را بهبود ببخشید اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، حتماً از شرکت‌های مطرح دیجیتال مارکتینگ مانند شرکت پیام آوران پارسیان یا کارشناسان خبرۀ SEO مشورت بگیرید. در صورتی که هنوز نمی‌دانید سئو چیست، ما در سایت پیام آوران پارسیان یک مطلب دربارۀ صفر تا صد سئو نوشته‌ایم.

بر کسی پوشیده نیست که داشتن نقدهای خوب برای هر کسب و کار محلی مفید است. شهرت و شناخته شده بودن در فضای آنلاین به سرعت به یکی از فاکتورهای حیاتی کسب و کارها تبدیل شده است. در این بخش شما را با بهترین تکنیک‌ها و ترفندها برای اجرای هرچه بهتر تحقیق کلمات کلیدی محلی و یافتن کلیدواژه‌های مناسب آشنا خواهیم کرد. شما باید به طور دقیق بدانید که چه کلمات و عباراتی جستجو می‌شوند تا بتوانید زمینه‌های مرتبط با کسب و کارتان را شناسایی کرده و هدف قرار دهید. برندهایی که برتری و تمایز بیشتری در دنیای آنلاین دارند، نزد الگوریتم گوگل از اعتبار و اعتماد بیشتری برخوردارند.

چون با توجه به مکانی که جستجو شده است نزدیک ترین کافی شاپ ها لیست میشوند. در حقیقت همین جستجو اگر در خیابان های دیگر انجام شود نتایج به کل تغییر میکنند. برای هر منطقه یا شهر که در آن فعال هستید، صفحات فرود جداگانه بسازید و خدمات خاص آن منطقه را معرفی کنید. 61 درصد از مصرف‌کنندگان در یک نظرسنجی جست‌وجوی محلی گفته‌اند که هر روز در گوگل جست‌وجوها را به صورت محلی سرچ می‌کنند. طبق گفته گوگل، 30 درصد از همۀ جست‌وجوهایی که در گوگل انجام می‌شود مربوط به مکان و منطقۀ یک کسب‌وکار یا برند است.

با استفاده از راه‌حل‌های مناسب، می‌توانید سئوی محلی خود را بهبود بخشیده و مشتریان بیشتری را جذب کنید. Google My Business ابزاری رایگان است که به کسب و کارها امکان می دهد حضور آنلاین خود را در سراسر گوگل، از جمله جستجو و نقشه ها، مدیریت کنند. این یک ابزار ضروری برای مشاغل محلی است زیرا اطلاعاتی مانند نام کسب و کار، آدرس، شماره تلفن، ساعات کار، و نظرات را ارائه می دهد و پیدا کردن و تماس با آنها را برای مشتریان بالقوه آسان تر می کند. البته این مورد در ایران کارایی ندارد و به جای آن میتوانید از گوگل مپ استفاده کنید که به زودی پست نحوه ساخت پروفایل در گوگل مپ را منتشر خواهم کرد. استفاده از سئو محلی یک راهکار بسیار مؤثر و ضروری برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند در دنیای دیجیتال مشتریان بیشتری از منطقه خود جذب کنند.

لینک آبی رنگزمانی که شما کلمات سئو محلی را تارگت و بر آن کار کرده باشید، در نتایج جستجو کاربران ظاهر خواهید شد. برای اینکه بتوانید سئو محلی یا لوکال سئو بهینه شده‌ای داشته باشید، ابتدا باید وب‌سایت سئو شده‌ای داشته باشید. برای خدمات سئو وب‌سایت می‌توانید از دپارتمان سئو آژانس اینو وی آس کمک بگیرید. این کلیدواژه‌ها و کلمات کلیدی اصولاً توسط متخصص سئو محلی و متناسب با کسب‌وکار شما انتخاب می‌شوند. برای مثال اگر رستوران دارید از کلماتی مثل “بهترین رستوران ایتالیایی در (اسم شهر خودتان) ” یا “بهترین پیتزافروشی در اصفهان” می‌توانید استفاده کنید.

از سوی دیگر، فهرست کردن کسب و کار شما در فهرست های نامربوط یا هرزنامه می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و به اعتبار آنلاین شما آسیب برساند. به‌طور کلی، سئوی محلی بیشتر برای جستجوهایی مفید است که هدف‌شان یافتن خدمات یا محصولات در یک منطقه خاص است. این عامل بررسی می‌کند که چقدر اطلاعات کسب‌وکار شما با درخواست جستجوی کاربر هماهنگ است. بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی محلی و انتخاب دسته‌بندی‌های دقیق در Google Business Profile (GBP) می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش ارتباط داشته باشد. مثلاً اگر شما یک کافی‌شاپ در تهران دارید، باید کلماتی مثل کافی‌شاپ نزدیک میدان انقلاب یا بهترین کافی‌شاپ تهران را هدف قرار دهید.

استفاده از Schema Markup یا نشانه‌گذاری‌های ساختار یافته در صفحات سایت می‌تواند به گوگل کمک کند تا بهتر متوجه شود که کسب‌وکار شما در کجا قرار دارد و چه خدماتی ارائه می‌دهد. در دنیای امروز، کسب‌وکارهای محلی نیاز دارند تا برای بهتر دیده شدن در جستجوهای محلی، بهینه‌سازی شوند. این بهینه‌سازی که به عنوان "سئو لوکال" یا "سئو محلی" شناخته می‌شود، به کسب‌وکارهای محلی کمک می‌کند تا در مقابل رقبای خود برتری پیدا کنند و بهتر دیده شوند. در این مقاله، به این موضوع اشاره خواهیم کرد که چگونه لوکال سئو را بهبود دهید و بهترین روش‌ها برای رسیدن به موفقیت در این زمینه را معرفی خواهیم کرد. با پیروی از این تکنیک‌های بهینه‌سازی روی صفحه برای SEO محلی، کسب‌وکارها می‌توانند شانس خود را برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی محلی و جذب مشتریان محلی بیشتر به وب‌سایت خود افزایش دهند. علاوه بر بهینه‌سازی کلمات کلیدی، کسب‌وکارها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که وب‌سایت آنها برای موبایل مناسب است، زیرا افراد بیشتری از دستگاه‌های تلفن همراه خود برای جستجوی مشاغل محلی استفاده می‌کنند.

شما باید این سایت‌های دایرکتوری را پیدا کرده و کسب و کار خود را در آن‌ها ثبت کنید. مثلا سایت‌هایی مانند پذیرش 24 و نوبت دات آی آر اطلاعات پزشکان را در خود قرار دادند و سایت‌هایی مثل فیدیلیو اطلاعات رستوران‌ها و کافه‌ها را با کاربران به اشتراک می‌گذارند. کافیست که وارد نقشه گوگل شده و به صورت کاملا رایگان موقعیت فروشگاه یا شرکت خود را به همراه اطلاعات کاملی از ساعات کاری، شماره تلفن و آدرس سایت ثبت کنید تا شما نیز در نقشه گوگل شناخته شوید. گوگل یک ابزار رایگان با نام Google Business دارد که در آن به صاحبان کسب و کارها یا فروشگاه‌ها اجازه می‌دهد تا موقعیت فیزیکی خود را در آن ثبت کرده و ساعات کاری و خدمات خود را معرفی کنند. با توجه به تحریم ایران، امکان استفاده از این ابزار از ما سلب شده است ولی همچنان می‌توانیم از Google Maps استفاده کنیم.

این بخش یکی از مهمترین بخش‌هایی است که به کاربران کمک می‌کند تا خدمات یا محصولات یک فروشگاه را انتخاب کنند. در اینجا به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما از خریداران خود بخواهید که نظر خود را در مورد محصولات شما بنویسند و با دیگران به اشتراک بگذارند. این قسمت که در بیشتر نتایج جستجوی گوگل ایجاد می‌شود، یکی از قسمت‌های ویژه نتایج گوگل (Rich Result) است. این یعنی ممکن است صورت سوال صراحتا درون محتوای سایت ذکر شده نباشد اما گوگل سوال را راحی کرده و یک قسمت از محتوای یک سایت را به عنوان پاسخ سوال نمایش دهد. برای اینکه بتوانید همواره اطلاعات کامل و مناسب از مکان کسب و کار خود در اختیار گوگل قرار دهید بهتر است برای هر سه حالت جستجوی محلی آماده باشید.

البته که بهتر است قبل از اینکه اقداماتی برای دریافت نقد از سوی کاربرانتان انجام دهید، مطمئن شوید محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند. هرچند که بهترین کسب و کارها هم ممکن است چند نقد منفی معدود دریافت کنند. اما واقعیت این است که اگر محصول یا خدمات شما کیفیت پایینی دارد، بهتر است خیلی به فکر نقد و نظرات کاربران نباشید. شما می‌توانید کلماتی را که در قسمت قبل به دست آوردید جستجو کنید و ببینید که رقبایتان از چه عباراتی استفاده کرده و در آن‌ها رتبه کسب کرده‌اند. همچنین می‌توانید نقدهای کاربران را بخوانید و قسمت مخصوصی را که گوگل با عنوان People Also Ask ایجاد می‌کند بررسی کنید و از آن‌ها کلمات جدیدی استخراج کنید. برای اینکه مطمئن شوید گوگل کسب و کار شما را به عنوان یک نتیجه مرتبط خواهد دید، باید سعی کنید کلمات و موضوعاتی را هدف قرار دهید که فکر می‌کنید مشتریان بالقوه شما آن‌ها را جستجو می‌کنند.

در پاسخ به سؤال شما مبنی‌بر اینکه «سئو محلی چیه» باید بگوییم که لوکال سئو یا سئوی محلی Local SEO فرایند بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو برای مشاغل محلی است. حتماً برای شما پیش آمده است که اسباب‌کشی کرده و به محلۀ جدیدی رفته باشید. در روزهای اول احتمالاً به دلیل ناآشنایی با منطقۀ جدید در گوگل به دنبال مکان‌های مهم از جمله آرایشگاه، رستوران، کافی‌شاپ و ... وقتی شما سرچ کنید «آرایشگاه زنانه در شهرآرا تهران» موتورهای جست‌وجو لیستی از آرایشگاه‌هایی را که در گوگل برای این منطقه ثبت شده‌اند نشان می‌دهد. سئوی محلی پاس طلایی شما برای رسیدن به شکم های  گرسنه در منطقه شماست. با توجه به اینکه اکثر مشتریان برای یافتن مشاغل به موتورهای جستجو متکی هستند، بسیار مهم است که در جستجوهای محلی قابل مشاهده باشید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری