بهینه سازی سایت برای Conversion Rate

ساخت صفحه آرشیو محصولات با المنتور راست چین

اگر بخواهید نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را به دست بیاورید باید تعداد خرید را به تعداد بازدیدکنندگان خود تقسیم کنید. نرخ تبدیل با تقسیم تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت که به مشتری احتمالی تبدیل شده اند بر کل بازدید کنندگان سایت محاسبه می‌شود. نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization) به زبان ساده یعنی نسبت تعداد افرادی که یک اقدام مشخص (مثلاً خرید محصول، ثبت‌نام در سایت یا دانلود یک کتاب الکترونیکی) را انجام می‌دهند، به کل بازدیدکنندگان. با اجرای این راهکارها می‌توانید نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید. توجه  داشته باشید که همه منابع برای سایت ترافیک یکسانی ایجاد نمی‌کنند و برخی منابع ممکن است نرخ تبدیل کمتری داشته باشند، اما باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد تا بتوان مشتریان جدیدی را جذب کرد. برای محاسبه نرخ تبدیل تنها کافیست تعداد افرادی که با محتوای شما ارتباط برقرار نموده اند را مشخص نمایید.

دقت کنید که احساسات و نظرات شخصی را وارد فرضیه نکرده و به داده‌ها تکیه کنید. A/B ،Split (تقسیم) و Multivariate (چند متغیره) سه روش مختلف آزمایش هستند که هر کدام جنبه‌های مثبت و منفی خود را دارند. آزمایش چند متغیره، زمانی استفاده می‌شود که چندین تغییر پیشنهادی در یک صفحه وجود داشته باشد و می‌خواهید هر ترکیب را به‌طور جداگانه آزمایش کنید. اگر مواردی که قصد دارید آن‌ها را تغییر دهید زیاد هستند، از اول شروع کنید. مشابه نقشه‌های گرمایی، نقشه‌های کلیکی نیز مناطقی که بیشترین کلیک را داشته نمایش می‌دهند. طبق مطلب منتشرشده توسط «Semrush» اگر سایتی در طول ۱.۷ ثانیه بارگذاری شود از ۷۵ درصد و اگر در ۰.۸ ثانیه بارگذاری شود، تقریباً از ۹۴ درصد سایت‌ها سریع‌تر است.

ارتقای نرخ تبدیل به معنای افزایش بهره‌ وری بدون نیاز به افزایش ترافیک است. نرخ تبدیل، نرخی است که برای تبدیل یک واحد به واحد دیگر استفاده می‌شود. مثلاً نرخ تبدیل ارز، نرخی است که برای تبدیل یک واحد ارز به واحد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرخ‌ها می‌توانند متغیر و مشخص شده باشند و بر اساس عوامل مختلفی مانند نرخ ارز، نرخ بهره و غیره تغییر کنند. مشتریان خود را درگیر کنید تا برند شما را در رسانه های اجتماعی خود برچسب گذاری کنند.

مطمئن شوید که داده‌های کمی و کیفی کافی برای پشتیبانی از اثبات آزمایش خود دارید. باید از اطلاعاتی که به‌دست می‌آورید در آزمایش‌های بعدی استفاده کنید. نقشه‌های گرمایی، نمایش‌های گرافیکی از داده‌ها هستند که با استفاده از رنگ‌های مختلف، مطالب و مکان‌های مهم سایت را مشخص می‌کنند. مناطق با اهمیت بالا با رنگ قرمز و مناطق با اهمیت پایین با رنگ سبز به نمایش درمی‌آیند. آن‌ها نه حاضر هستند از ما خرید کنند و نه به دیگران چیزی را توصیه می‌کنند چون هنوز در حال ارزیابی هستند. شاخص خالص ترویج‌کنندگان (Net Promoter Score) رضایت را با توجه به وفاداری مشتری اندازه می‌گیرد.

به زبان ساده نرخ تبدیل (Conversion Rate) یعنی اینکه چه میزان از بازدیدکنندگان سایت ما، عملی که می‌خواهیم را انجام می‌دهند. پس وابسته به نوع کسب و کار شما و تعداد رقیبانتان در این حوزه، میتوان مشخص کرد که آیا سایت شما از نرخ تبدیل مناسبی برخوردار است یا خیر. اما بطور کلی اگر نرخ تبدیل پایینی دارید، باید با بکار گیری استراتژی های مناسب این نرخ را بیشتر کنید. در تصویر زیر میتوانید میانگین نرخ تبدیل تعدادی از کسب و کار ها را مشاهده کنید. به این جهت شما میتوانید از ابزارهای بسیاری که در زمینه آنالیز نرخ تبدیل وجود دارند، جهت ردیابی عملکرد آن استفاده کنید.

به این ترتیب خواهید توانست با ارائه راه حل های سریع برای سؤالات مشتریان، افزایش نرخ تبدیل با نرم افزار چت آنلاین و در نتیجه افزایش درآمد را تجربه کنید. مطالعات نشان داده است كه افزایش نرخ تبدیل با استفاده از نرم افزار چت حدود 30٪ است. قبلا در مقاله افزایش سرعت سایت به صورت مفصل به این موضوع پرداختیم که چرا سرعت سایت اهمیت دارد و برای افزایش سرعت سایت چه راهکارهایی وجود دارد. جالب است بدانید بر اساس تحقیقات منابع معتبر سئو در جهان، سرعت سایت نیز یکی از فاکتورهای مهم در نرخ تبدیل سایت شناخته می‌شود و می‌تواند روی کاهش و یا افزایش درآمد فروشگاه‌های اینترنتی اثر گذار باشد. هر دو راهکار گفته شده در بالا عملی است؛ اما انجام راهکار اول مثل این است که شما برای بیشتر پر کردن یک سطل آبِ سوراخ، با زحمت بیشتر، آب بیشتری در آن بریزید. در ادامه استراتژی‌های مختلفی برای بهینه سازی نرخ تبدیل را به شما آموزش می‌دهیم تا به کمک آن حتی بدون افزایش ورودی، مشتریان و درآمد خود را بالا ببرید.

ما می خواهیم نرخ تبدیل را بهینه سازی کنیم تا کاربر هرچه بیشتر خرید کند. اگر یک کاربر سه بار از سایت بازدید کند، سه سشن ایجاد میشود و سه فرصت برای تبدیل. یک تبدیل یک اصطلاح عمومی برای بازدیدکنندگانی است که یک هدف وب سایت را اجرا می کنند. هدف اولیه برای بازدیدکننده فروشگاه اینترنتی ایجاد یک خرید است که بعنوان یک تبدیل ماکرو می توان شناخت. تبدیل های کوچکتر از تکمیل خرید (تبدیل ماکرو) نیز وجود دارد مانند عضویت در خبرنامه ایمیلی که به آن تبدیل میکرو گفته می شود.

در نتیجه می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کرده و آنها را به خرید متقاعد کنید. ابزارهای متعددی برای تحلیل و بهینه‌سازی نرخ تبدیل سایت وجود دارند. البته، تمامی این ابزارها از ایران قابل دسترسی نیستند یا برای استفاده مداوم نیاز به خرید اکانت پریمیوم دارند. اقدامات مورد نیاز برای تعامل مخاطب با کسب و کارهای مختلف توسط استراتژی بازاربابی مشخص می گردد. یک مشاور بازاریابی دیجیتال می‌داند که وقتی صحبت از بهینه‌سازی نرخ تبدیل به میان می‌آید، یک اندازه برای همه مناسب نیست.

در این مقاله از بخش آموزش کسب‌وکار اینترنتی، ابتدا به تعریف افیلیت مارکتینگ می‌پردازیم، سپس تاریخچه و اصطلاحات رایج آن را بررسی می‌کنیم. همچنین انواع مختلف این روش، مزایا و معایب آن، نحوه شروع کار و اصول موفقیت در آن را توضیح خواهیم داد. در نهایت، به اشتباهات رایج و تکنیک‌های تبلیغ بهتر محصولات خواهیم پرداخت. در گذشته امکان این کار در فروشگاه حضوری وجود نداشت ولی در حال حاضر به کمک هوش مصنوعی و سامانه ترددشمار شما می‌توانید به نوعی این تست را اجرایی کنید. شما می‌توانید با ایجاد تغییر در دکور یا طراحی داخلی میزان نرخ تبدیل مشتری را مورد محاسبه قرار دهید و بهترین روش‌ها را اجرایی کنید. کسب‌وکارهای کوچک معمولاً با منابع محدود روبرو هستند، بنابراین بهینه‌سازی نرخ تبدیل می‌تواند آن‌ها را قادر سازد تا با جذب تعداد بیشتری مشتری، سود بیشتری کسب کنند.

فراخوان‌های اقدام (Call to Action) نقش کلیدی در هدایت کاربران به سمت خرید یا اقدام موردنظر دارند. برای افزایش تأثیر CTA می‌ةوانید کارهای مختلفی انجام دهید، مثلاً از متن‌های واضح و قابل‌درک مثل "همین حالا خرید کنید" یا "مشاوره رایگان دریافت کنید" استفاده کنید. یا رنگ و اندازه دکمه‌های CTA را متناسب با طراحی سایت و روانشناسی رنگ‌ها انتخاب کنید. حتی خوب است که دکمه‌های اقدام را در مکان‌های استراتژیک مثل بالای صفحه و انتهای مقالات قرار دهید. یک نمونه واقعی از بهینه ‌سازی نرخ تبدیل را می‌توان در مطالعه موردی شرکت ComScore مشاهده کرد؛ این شرکت تحلیلگر وب، داده‌های بازاریابی مختلف را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد.

در دهه‌ی گذشته با توجه به اینکه سنسورهای شمارش بازدیدکنندگان خطای بالایی داشت، به دست آوردن این عدد با اشتباهات زیادی همراه بود و همین مسئله باعث می‌شد تا مدیران اقدامی در این زمینه نکنند. با این حال در سال‌های گذشته با ایجاد ترددشمارهای هوشمند مجهز به هوش مصنوعی این دغدغه برطرف شده است. به همین دلیل کسب وکارهای بزرگ و معتبر به سمت استفاده از این سامانه‌ها رفته‌اند و این نرخ را به سادگی به دست می‌آورند. یکی از نرخ تبدیل‌های مهم در زمینه فروشگاه‌ها، تعداد افراد عبوری از جلوی فروشگاه به کسانی است که وارد مغازه می‌شوند. در واقع این نرخ تبدیل به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید ویترین شما جذابیت کافی را دارد یا ندارد و با تغییراتی در آن نرخ تبدیل در این بخش را بهبود ببخشید.

مشاور بازاریابی دیجیتال دانش گسترده ای در صنعت به ارمغان می آورد و با آخرین روندها، الگوریتم ها و فن آوری ها همراهی می کند. آن‌ها در کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال، مانند SEO، PPC، بازاریابی ایمیلی و رسانه‌های اجتماعی به خوبی آشنا هستند و به آن‌ها اجازه می‌دهد یک استراتژی جامع متناسب با کسب‌وکار شما ایجاد کنند. از نظر آماری، صفحات تجارت الکترونیک با زمان بارگذاری بین ۰-۲ نرخ تبدیل بالاتری نسبت به صفحات با زمان بارگذاری طولانی‌تر دارند. ۴۰ درصد از مشتریان یک صفحه وب را اگر بیش از سه ثانیه طول بکشد، رها می کنند. برای شروع بهینه سازی محتوای بلاگ، پست‌هایی که بالاترین میزان ترافیک اما پایین ترین نرخ‌های تبدیل رو دارن شناسایی کنین. اگرچه قراردادن CTA در بلاگ پست راهکار خوبیه، اما بعضی وقتا این دکمه‌ها نمی‌تونن نظر بازدیدکننده‌ها رو به اقدامی که مدنظر دارین جلب کنن.

این موضوع با بهینه سازی نرخ تبدیل برای سئو یا تبلیغات کلیکی متفاوت است زیرا در آن تعداد کلیک ها از سرچ یا تبلیغات مهم است و هنوز وب سایت بازدید نشده است. پس اینجا به بررسی یک مثال واقعی از بهینه سازی نرخ تبدیل کفایت می‌کنیم. یک مطالعه موردی از ComScore وجود دارد که صفحه‌های وبسایت‌ها را تحلیل و داده‌های بازاریابی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. این شرکت با تعیین یک هدف تبدیل از صفحه محصول خود (سرنخ های تولید شده)، نرخ تبدیل را تعیین کرده، سپس آزمایشی را با ایده های مختلف برای بهبود نرخ تبدیل صفحه راه انداخت. تهران- ایرنابازار- جلب توجه کاربر یکی از چالش‌های دنیای دیجیتال مارکتینگ است، اما تبدیل آن‌ها به مشتری وفادار چالشی متفاوت‌تر و مهم‌تر است.

تعداد ورودی بالا اگر تنها سیاهی لشکر باشد، چه فایده‌ای برای شما دارد؟! سیاهی لشکری که احتمالا برای جذب آن‌ها هزینۀ زیادی را هم صرف کرده‌اید. با بهینه‌سازی، اهداف کوچک مثل پر کردن فرم ثبت‌نام در سایت، عضویت در شبکه اجتماعی و …، اهداف بزرگ بهبود می‌یابند. توجه ویژه و خاصی به دعوت به اقدام (Call To Action) داشته باشید چون بازدیدکنندگان را ترغیب می‌کند. پس نترسید و آزمایش‌های بزرگتری انجام دهید که حداقل در آن دو عنصر بهینه شوند.

از نظر سئو حداقل طول محتوا باید 300 کلمه باشد و از نظر بازاریابی محتوا هم باید ابتدا نظر مخاطب را با ارائه محتوای با کیفیت جلب کنید و سپس پیشنهاد خرید بدهید. نکته قابل توجه این است که باید سوالات درستی را مطرح کنید تا به پاسخ‌های خوبی از جانب مشتریان دست یابید. اگر قصد دارید در این زمینه مهارت کسب کنید، توصیه می‌کنیم کتاب «تست مامان» را مطالعه کنید. اینکه نرخ تبدیل چگونه محاسبه می‌شود را در فرمول ساده داخل تصویر زیر می‌توانید متوجه شوید. حتی اگر تعدادی از این مقالات هم در کوتاه مدت منجر به تبدیل نشوند، اما همین محتوا، لحظه ارتباط برند شما با مخاطب است. در این حالت اگر روزی این مخاطب نیاز به خرید محصول یا خدمات مرتبط به شما پیدا کند، مطمئنا اولین اسمی که در ذهن‌اش به وجود می‌آید، نام برند شماست.

وقتی به سوپرمارکت یا فروشگاه نیز می‌رویم، دوست داریم سریع خرید خود را انجام دهیم و صندوق‌دار به سرعت پاسخ ما را بدهد. حال فکر کنید صندوق‌دار بعد از چند دقیقه حرف زدن با همکارش و مدتی اتلاف وقت به شما سرویس دهد! در دیجیتال مارکتینگ نیز وقت طلاست، پس سرعت صفحات سایت خود را بالا ببرید چون هر 0.1 ثانیه اضافه در بارگذاری صفحات، 1 درصد از فروش شما را کم می‌کند. شما باید صفحات سایت، مخصوصا صفحاتی که در آن‌ها اقدام به عمل یا محصول وجود دارند را به صورتی طراحی کنید که با یک نگاه کاربر بتواند به نیاز خودش پاسخ دهد و هر آن‌چه را که می‌خواهد به دست آورد. به همین دلیل، طراحی سایت را به یک حرفه‌ای UI/UX بسپارید تا بتواند تجربه‌ی کاربری خوبی در سایت و تبلیغات در گوگل شما خلق کند. بهینه سازی نرخ تبدیل به افزایش تبدیل مخاطبان به مشتریان‌تان کمک خواهد کرد.

یک صفحه کاملاً متفاوت را آزمایش کنید یا یکی دو تا از عنصرهای صفحه را تغییر دهید. پس همراه ما باشید تا یک بار برای همیشه، جامع‌ترین آموزش نرخ تبدیل را یاد بگیرید. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. اولین قدم، انتخاب محصولی است که با علایق و تخصص شما هم‌خوانی داشته باشد.

در مقالۀ «چگونه با نیچ مارکتینگ درآمد بالایی داشته باشیم؟» هم گفتیم که هدفمندی بهترین رویکرد برای افزایش فروش است. اگر 10 مخاطب هدفمند داشته باشید، تبدیل آن‌ها به مشتری بالفعل زمان، هزینه و انرژی کمتری نسبت به تبدیل 100 مشتری غیر هدفمند از شما می‌گیرد. پس حواستان باشد، گول تعداد بالای مخاطبان یا ترافیک ورودی را نخورید! با توجه به اینکه در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی کاربر برای رسیدن به مرحله پرداخت، نیاز به وارد کردن شماره تلفن یا ایمیل خود دارد، می‌توانید با استفاده از همین اطلاعات، سبد خرید رها شده را بازگردانی کنید. ­سایت بزرگ هاب اسپات در یکی از تحقیقات خود برای بررسی نرخ تبدیل CTA های تصویری و بنری، دو دکمه CTA، یکی به صورت بنری و یکی متنی، در صفحه سایت‌اش قرار داد. طبق آماری که در آخر به دست آمد، فقط 6 درصد از کاربران، از طریق بنر تبدیل شده بودند.

برای سفارش آنلاین سئوی پیشرفته کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین سئوی پیشرفته ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید. بازیکنان بزرگ در خرید آنلاین، مبالغ زیادی را صرف تحقیق برای درک روانشناسی مصرف کننده می کنند. مطالعات نشان می دهند که چرا مصرف کنندگان عاشق گفتگوی زنده بوده و نحوه استفاده از آن برای تصمیم گیری در خرید چگونه است. کلیه حقوق مادی و معنوی سایت نزد بیلاود مارکتینگ محفوظ است و طبق قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. همچنین در تصویر بالا این مورد را در سایت فروش بلیط علی بابا مشاهده می‌کنید.

با این کار، علاوه بر نرخ تبدیل، شهرت و اعتبار برند نیز افزایش می‌یابد. یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش اعتماد مخاطبان، ارائه نقد و بررسی صادقانه محصولات است. برای مثال، اگر در حال تبلیغ یک محصول هستید، ارائه اطلاعات شفاف و بی‌طرفانه می‌تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد. کاربران معمولا به نقدهایی که صادقانه و کاربردی هستند، بیشتر اعتماد می‌کنند. همان‌طور که در هر کسب‌وکاری، تحلیل عملکرد اهمیت دارد، در افیلیت مارکتینگ نیز بررسی معیارهایی مانند نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل (Conversion Rate) و بازگشت سرمایه (ROI) برای بهینه‌سازی کمپین‌ها ضروری است.

آن‌ها دوست دارند با کمترین کلیک به هدف خود برسند و اگر سایت شما این امکان را فراهم نکند خیلی سریع، شما را به مقصد سایت رقیبتان ترک خواهند کرد. با شخصی‌سازی عواملی مثل نوع دستگاه و …، می‌توانید کار را برای کاربر راحت‌تر کنید. شبکه‌های اجتماعی به دلیل دسترسی گسترده و تعامل بالا، یکی از بهترین مکان‌ها برای تبلیغ محصولات هستند. افیلیت مارکتینگ اینستاگرام به‌ویژه برای تبلیغ محصولات بصری مانند پوشاک، لوازم آرایشی یا گجت‌های الکترونیکی بسیار مؤثر است. استفاده از استوری‌ها، پست‌های خلاقانه و همکاری با اینفلوئنسرها (Influencers) می‌تواند تأثیر مثبتی بر فروش شما داشته باشد.

تمامی این کارها فقط بخشی از کارهایی است که به بهبود نرخ تبدیل مشتریان کمک می‌کند. با توجه به فروشگاه و تحلیل داده‌های خود می‌توانید روش‌های خلاقانه و متنوعی را برای بهبود این معیار برگزینید. پس فقط معطوف به این روش‌ها نباشید و با تفکر در کسب وکارتان راه‌های بیشتری را خلق کنید. در این روش شما چند محصول را در کنار هم با تخفیف خوبی به فروش می‌رسانید. این کار در سایت‌های با محصولات متنوع هم می‌تواند کار بسیار با ارزشی باشد. اگر شما بتوانید با شناسایی دقیق افراد و شخصی سازی این پکیج‌ها کار را اجرایی کنید، می‌توانید تا حد بسیار بالایی نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و کار خود را ساده‌تر کنید.

پیشنهاد ارزش شما باید نشان دهد که چرا محصول شما ارزش خرید از شما را دارد و نه شخص دیگری. مشتریان معتقد هستند که با استفاده از چت وبسایت سوالات آن ها سریع‌تر پاسخ داده شده است و بهره وری از گفتگوی زنده به عنوان یک روش ارتباطی، عالی و بی دردسر است. علاوه بر این، گفتگوی زنده یک روش ارتباطی ارزان‌تر نسبت به مراکز تماس ارائه می دهد. یک کارشناس می تواند همزمان با چندین مصرف کننده صحبت کند، بر خلاف مراکز تماس که در آنها یک فرد می تواند همزمان فقط یک مشتری را اداره کند. قواعد معمول بازاریابی درونگرا اینجا هم کارآمده، بنابراین شما به کپی خوب، تصاویر و المان‌های گرافیکی درگیرکننده و پیشنهادی متقاعد کننده نیاز دارین تا کمپین ریتارگتینگتون عملکرد خوبی داشته باشه. انتشار مقالات در بلاگ فرصت‌های خیلی خوبی رو برای بهبود تبدیل در اختیارتون قرار میده.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری